Targi nieruchomości to imprezy o charakterze handlowym, które odbywają się cyklicznie w większych miastach w Polsce. Spotkania takie dają przestrzeń do wypromowania swojej firmy i prezentacji aktualnej oferty. Czy ten sposób na marketing w branży nieruchomości ma potencjał? Z jakimi korzyściami i kosztami się wiąże? Sprawdźmy.
Targi nieruchomości – dla kogo?
Doświadczeni sprzedawcy sektora deweloperskiego twierdzą, że bez wizyt na targach można z powodzeniem osiągnąć zadowalające wyniki sprzedażowe. Promocja na tego rodzaju imprezie przyda się, gdy sprzedaż spada lub warunki na rynku utrudniają znalezienie kupców dla konkretnych ofert. Z drugiej strony niektóre firmy decydują się na regularne uczestnictwo w targach bez względu na poziom sprzedaży. Ich cel to zwykle wyrobienie sobie marki i nawiązanie cennych kontaktów biznesowych.
Udział w targach to konkretna inwestycja marketingowa i jeśli się na to zdecydujemy, warto wybrać odpowiedni event. Wymierne korzyści przyniesie nam wizyta na znanych targach, które mają już swoją renomę i przyciągają dużą liczbę odwiedzających. Aby odpowiednio wypromować zarówno siebie, jak i swoją ofertę, należy zamówić i opłacić stanowisko wystawowe. Dzięki temu zyskamy miejsce do wyeksponowania materiałów reklamowych i spokojnych rozmów z potencjalnymi klientami. Stoisko nie musi być duże, ważne aby stało w często odwiedzanym miejscu, a materiały na nim wystawione przyciągały wzrok.
Jak przygotować się do targów?
Bez względu na to, czy wizyta na targach będzie jednorazowa, czy planujemy cykliczne je odwiedzać, trzeba się do tego przygotować. Na początek warto wybrać inwestycję, którą chcemy promować i przygotować odpowiednie materiały informacyjne i reklamowe. W skutecznym marketingu mogą pomóc profesjonalnie zaprojektowane karty lokali. Dzięki nim potencjalni kupcy będą mogli dokładnie poznać mieszkania, które mamy w ofercie.
Wielu sprzedawców specjalnie na targi przygotowuje też gadżety reklamowe z logo swojej firmy. Dzięki temu promują swój biznes i budują jego markę.Jak już wspominaliśmy targi to też okazja do nawiązania kontaktów branżowych i poznania konkurencji.
Wizyta na targach to jednak nie tylko konkretny wydatek związany z kosztami transportu czy wynajęciem stanowiska. To również kilka dni intensywnej pracy polegającej na prezentowaniu nieruchomości i rozmowach z osobami zainteresowanymi ofertą. Choć wiadomo, że nie każdy z nich zdecyduje się na zakup, trzeba im poświęcić swoją uwagę i czas. Wysiłek ten może jednak przynieść konkretne efekty, szczególnie gdy będziemy dobrze przygotowani na tę pracę. Dla skutecznej promocji kluczowe są dobrze przygotowane i przejrzyste materiały marketingowe i zapał pracowników. Warto pamiętać, że wizyta na targach to tylko dodatkowy element promocji konkretnej oferty, jednak nie warto go pomijać, ponieważ przynosi szereg korzyści również dla naszej marki.