Karty mieszkań to ważne narzędzie w pracy sprzedawców lokali z rynku pierwotnego. Są pierwszym krokiem do zbycia nieruchomości i umożliwiają podjęcie działań promocyjnych jeszcze przed rozpoczęciem inwestycji. Karta lokalu do arkusz składający się z jednej lub dwóch stron, który zawiera najważniejsze informacje o mieszkaniu, w tym jego atuty i cechy wyjątkowe. Standardowo na karcie znajdziemy informacje o metrażu czy układzie pomieszczeń, ale to nie wszystko.
Nowoczesna karta mieszkania i jej atuty
Dzisiejsze karty lokali nie są już schematycznymi, czarno-białymi rzutami z podstawowym opisem. Deweloperzy coraz częściej decydują się na grafiki i wizualizacje tworzone przez agencje marketingowych. Niektóre z nich doskonale ilustrują nie tylko przekrój budynku, ale i rozwój inwestycji wraz z jej otoczeniem. Karta mieszkania może też zaprezentować możliwości aranżacji wnętrz. Wszystko po to, by trafić do wyobraźni kupców.
W dużej części inwestycji deweloperskich do wprowadzenia mieszkań na rynek dochodzi na bardzo wczesnym etapie budowy. Dzieje się tak często w dużych miastach. W Warszawie, Krakowie czy we Wrocławiu na nowy lokal mieszkalny czeka się średnio 2 lata. W takich okolicznościach kupcy podejmują decyzje o nabyciu konkretnego mieszkania właściwie tylko na podstawie analizy karty. Nic więc dziwnego, że musi ona jak najdokładniej opisywać lokum i robić to w sposób atrakcyjny. Aby było to możliwe, niezbędne jest dokładne określenie grupy docelowej i eksponowanie ważnych dla niej atutów mieszkania.
Karta lokalu a reklama
Karta mieszkania to najprostszy i jednocześnie najskuteczniejszy sposób na przedstawienie oferty i jej zalet. Czytelna karta pozwala też na łatwe porównanie kilku mieszkań i bardziej świadomą decyzję zakupową. Prócz tego dokument w formie papierowej lub elektronicznej można pokazać przyjaciołom czy rodzinie i skonsultować z nimi swój wybór. Najważniejszą częścią każdej karty lokalu są informacje dotyczące parametrów lokum, ale ma być to też jego wizytówka.
Dobrze stworzona i zaprojektowana karta lokalu może służyć do promocji inwestycji w wielu kanałach. Tego rodzaju materiały wykorzystuje się jako reklamę sieciową i publikuje je w mediach społecznościowych. Prócz tego wielu sprzedawców używa kart do tworzenia katalogów najciekawszych inwestycji walcząc w ten sposób o uwagę osób zainteresowanych zakupem. Uwagę tę należy podtrzymać, aby osiągnąć ten cel należy personalizować oferty.
Wspominaliśmy już o znaczeniu grupy docelowej w tworzeniu skutecznej reklamy. W kontekście karty lokalu również jest to ważne. Nowe inwestycje mają bowiem szereg zalet, które mogą być ważne dla konkretnych kupców. Na przykład mieszkania pod miastem w spokojnej okolicy będą atrakcyjne dla rodzin. Projektując karty takich lokali, najlepiej podkreślić te zalety i skierować ofertę do osób z dziećmi.
Ważne, aby pamiętać jednak, że karta mieszkania to nie ulotka reklamowa. Musi być czytelna – tak by potencjalny kupiec mógł szybko wyobrazić sobie dane lokum. W tym ważnym dokumencie nie może zabraknąć rzutów pomieszczeń, informacji o metrażu czy oznaczenia piętra. Sprzedawcy często dodają do tego między innymi opis otoczenia czy technologię, w jakiej powstał budynek.