Ogłoszenie dotyczące sprzedaży mieszkania lub domu powinno być jego wizytówką. Dla osób szukających dla siebie nieruchomości ważne jest pierwsze wrażenie. Jeśli będziemy kształtować je świadomie, mamy dużo większe szanse, że nasza oferta przyciągnie uwagę. Nawet najbardziej atrakcyjne lokum może długo szukać nabywcy, jeśli nie jest odpowiednio przygotowane do sprzedaży i opisane. Jak na etapie tworzenia oferty sprawić, by była ona jak najbardziej atrakcyjna?
Obraz i język w walce o uwagę
Dobrze napisane ogłoszenie to szczera, uczciwa i atrakcyjna reklama naszej nieruchomości. Tworząc ją, powinniśmy zastanowić się najpierw, do kogo się zwracamy, czyli kto jest naszym targetem. Jeśli sprzedajemy kawalerkę, możemy założyć, że nasze ogłoszenie będą czytały głównie single. Większe mieszkania lub domy zwykle przyciągają uwagę rodzin. Różne grupy klientów mają inne potrzeby oraz priorytety. Świadomie je podkreślając, możemy łatwo sprawić, by nasza oferta wydawała się ciekawsza niż inne.
Gdy wiemy już, do kogo mówimy, możemy zwracać się do niego językiem, który jest mu bliski, co wzmocni pozytywne wrażenie. Ważne, aby komunikaty były przy tym jasne, przejrzyste i konkretne. Opis nieruchomości może być opowieścią, jednak nie powinna ona zawierać zbyt wielu szczegółów, bo może to znudzić odbiorcę.
Obraz to nasz ważny sprzymierzeniec w budowaniu atrakcyjności oferty. Staranne zdjęcia pokazujące jasną i przytulną przestrzeń będą znakomitym dopełnieniem treści oferty. Wystarczy znać kilka podstawowych zasad technicznych, by fotografie dodawane do ogłoszenia pozytywnie je wyróżniały.
O czym warto pamiętać:
- przed sesją zdjęciową posprzątaj i schowaj rzeczy osobiste;
- rób zdjęcia w dobrym świetle, najlepiej dziennym;
- rób zdjęcia z odpowiedniej wysokości (najlepiej z perspektywy wzroku siedzącej osoby);
- zwróć uwagę na kadrowanie, by zdjęcie było reprezentatywne dla faktycznego wyglądu wnętrza (nie fotografuj np. jednego mebla, chyba że zostaje w mieszkaniu i jest wyjątkowo atrakcyjny);
- dbaj o piony i poziomy.
ABC dobrego ogłoszenia
Starannie napisane ogłoszenie powinno odpowiadać na najważniejsze pytania, jakie mogą przyjść do głowy potencjalnemu kupcowi. Jeśli wprowadzamy na rynek mieszkanie lub dom, należy podać jego powierzchnię, stan oraz dodać informacje dotyczące umeblowania i wyposażenia. Cennym szczegółem może być też data, od której lokum jest do dyspozycji nowego właściciela. Bardzo ważne informacje to oczywiście cena nieruchomości i stan budynku. Prócz tego wielu potencjalnych inwestorów interesują szczegóły dotyczące lokalizacji przedmiotu sprzedaży. Chodzi tu nie tylko o dzielnice, ale też informacje dotyczące infrastruktury czy skomunikowania naszego lokalu z ważnymi punktami w mieście czy okolicy. W formularzach dodawania ogłoszeń na portalach z ofertami nieruchomości z reguły znajdują się specjalne pola do wpisywania takich danych — nieraz są to wręcz informacje obowiązkowe, bez których zamieszczenie ogłoszenia będzie niemożliwe.
Zbyt wiele szczegółów może znudzić osoby czytające ogłoszenie, jednak jeśli podamy ich za mało, będzie to rodziło dodatkowe pytania. Wiedząc, kto jest naszą grupą docelową, możemy podać szczegóły oferty, które będą interesowały właśnie te osoby. Na przykład, jeśli chcemy sprzedać większe lokum, które świetnie nadaje się dla rodziny, napiszmy o punktach usługowych czy okolicznej infrastrukturze, która może być dla nich cenna.
Jak już wspominaliśmy, tworząc ofertę, warto skupić się na pozytywach, ale trzeba zachować uczciwość i nie przesadzać w opisie atutów. Dzięki temu unikniemy niepotrzebnych rozczarowań ze strony zainteresowanych, a szanse na szybką sprzedaż wzrosną.